środa, 8 marca 2017

Postownia cz. 2

Witajcie,
dzisiaj następny post o postępach w projekcie Postownia. Dla nieśledzących od początku bloga - jestem w trakcie robienia projektu strony internetowej będącej mikroblogiem, a jednocześnie uczę się Javascriptu, HTML, CSS i node.js. Przyjemne z pożytecznym :)

W ciągu ostatniego tygodnia dodałem wyświetlanie postów na stronie po zalogowaniu się do Postowni. Po zaimplementowaniu tej funkcjonalności muszę przyznać, że spodobało mi się działanie na plikach typu JSON, ponieważ to w nim przechowuję posty. Tak, wiem, na dłuższą metę to się nie uda. Ale na początek myślę, że jest w porządku. I dodatkowo poznałem, jak taki plik obrabiać.

Zrzut ekranu ze strony z postami
Może graficznie nie rzuca na kolana, ale grafiką zajmę się później


Oprócz JSON spodobało mi się rozwijanie serwera przy wykorzystaniu express.js. Nie sądziłem, że pisanie serwera może być takie przyjemne. Pamiętam, jak na drugim roku studiów mieliśmy programowanie i pisaliśmy prostą aplikację na architekturze klient - serwer. To był dramat. Od zera tworzenie socketów itp. Skutecznie się do tego zniechęciłem. Ale z poznaniem node.js i express.js moja wiara w pisanie serwerów wróciła.

Teraz następnym krokiem w projekcie jest możliwość dodawania postów po zalogowaniu. Teraz dopiero będzie się działo :)

Wracam do pisania Postowni. Udanego wieczoru
Damian

PS Link do repozytorium z projektem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz