sobota, 25 marca 2017

Postownia cz. 4

Witajcie w kolejnym poście z cyklu Postownia. Tak jak co tydzień opiszę, co zrobiłem przez ostatni tydzień w projekcie.
Przechodząc do konkretów.
Dodałem kolejną funkcjonalność, która jest must have dla blogów, mikroblogów, forów itp. Mianowicie usuwanie postów.
Teraz po zalogowaniu się użytkownik widzi swoje posty wraz z przyciskiem Delete, tak jak to wygląda na screenie poniżej.

Dodałem przycisk Delete


Oczywiście użytkownik może usuwać tylko swoje posty. Na zrzucie ekranu jestem zalogowany jako używkownik "Damian" i tylko mogę usunąć posty użytkownika "Damian".
Proces weryfikacji, czy faktycznie użytkownik usuwa swoje posty, jest dwuetapowy. O pierwszym etapie już wspomniałem przed chwilą. Drugim etapem jest weryfikacja po stronie serwera, czy usuwany post należy do użytkownika, który go usuwa. Jest to dodatkowe zabezpieczenia, aby nawet grzebiąc w kodzie strony, nikt niepowołany nie usuwał dowolnych postów.

Po usunięciu postu strona się odświeża z aktualną zawartością.

Myślę, że więcej nie muszę wyjaśniać. Ale jeśli macie jakieś pytania, śmiało zostawiajcie je w komentarzach. :)

Damian

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz